Foto saya
Every heart has a story to tell . And This is mine ♡

Selasa, 5 Julai 2011

jagalah auratmu wahai perempuan !!

assalamualaikum ..
elop ..elop...eloppss.. heheh
arini aku nak cita sikit pasal 'something ' ni ..
u all nak taw x ?? aku jijik plus plus dengan something ni ........!!
first of all ..sebagai seorang muslimah sejati,kita wajarlah menjaga aurat right ??
oke ..actually aurat seorang perempuan ialah seluruh tubuh badan KECUALI tapak tangan dengan muka ..
ce kita semua bayangkan dan fikir-fikirkan ,zaman sekarang yang serba moden plus canggih plus maju ni nak katakan hampir beberapa peratus jew perempuan yang menutup aurat .....
tidak dinafikan kadang2 aku xdew la menutup aurat sangat ...espesially bila nak hang out ngan kengkawan ..aku xpakai stokin pon ! yela ...cuaca panas agpon terase rimas la jugak kalo nak pakai stokin ni ... n then time hari sukan or whatever la ...kekadang aku lipat lengan baju sampai nampak siku ...to pun da kira aurat kan .. ??
memang la benda2 ni remeh temeh skit ...but sume ni bole kita wat tapi hati2 la skit ...jangan ad sorang laki pon yang nampak ...! DOSA !!
sekarang ni bukan aku nak belagak konon warak or baik sangat but aku juz nak ingatkan jew ...
mesti u all takut dengan dosa kan ???
haaa..kalo korang takut ..ak pon takut jugak la ....tambah2 ag kita da selalu dengar tentang azab2 api nerakaa ...xngeri kew ????
perkara ni da terbukti dalam AL-QURAN ...
Allah berfirman supaya kita menjaga aurat masing2 ....jangan dedahkan sembarangan aurat kita kat lelaki yang bukan muhrim !!!!!
so,kenpa kita still mendedahkan aurat sesuka hati walaupun dalam AL-QURAN da terbukti bahawa perkara itu boleh mengundang dosa ??

fikir-fikirlah ....

peristiwa ni aku jumpa kat fb ...ad la sorang girl ni pakai baju sampai menjolok mata ...ish2 ....nauzubillah !!
actually ni kawan aku yang cita....tapi bila aku tengok ..memang terkejut gila monyet la !!
to pompuan yang tengok ce kalau lelaki ?? mau xterkeluar bijik mata !!
ape la function pompuan to wat cmto ?? nak kontroversi murahan ??? nak suh sume orang tengk yang dye to cantik sangat ??? hanye dye jew yang taw !!
haish..aku xtaw la nak cakap cmne !!
wat malu kaum jew !! walawehhh !!!!!

haa..pernah aku terbace 1 majalah ni ..tapi xingt majalah ape ...
dalam to ad tertulis ..
'' gejala maksiat berpunca daripada PEREMPUAN ''

bila aku bace ...btol jugak ape yang orang to tulis ...cube la si perempaun to pakai sopan santun,kompom xkan terjadi kejadah ni ..tapi bila perempaun da pakai baju macm xcukup kain ,pakai saiz adik punye .. jarang lak to memag la !!
ish ..xtaw nak ckap da laa !!

tapi xsemestinya 100% perempaun yang salah ...kadang2 lelaki gak yang salah coz da gila seks sangat !! ....
YA ALLAH !!!!

myb masyarakat kita sekarang ni da buta ..nama jew islam tapi xpernah laksanakan ap yang dituntut dalam islam kan ?? sedar x ??
u all ingat rukun islam ???

oke erk ..rukun islam ad 5 perkara :

1) mengucap 2 kalimah syahadah
2) solat 5 waktu sehari semalam
3) berpuasa di bulan ramadhan
4) menunaikan zakat
5) menunaikan haji jika mampu


faham kan semua to ??? tapiiiii ....

korang fikir2 lah baik2 ..
ingat !!

setiap yang hidup pasti akan mati juga ..
kepada Allah dye datang,kepada Allah dye kembali ... !!


wasalam :)

Tiada ulasan: