Foto saya
Every heart has a story to tell . And This is mine ♡

Rabu, 15 Jun 2011

teringin nak jadi '' SANGAT '' pandai !!

assalamaualaikum...
huhu,,baru sehari xupdte blog...rindu lak rasenye..kihkih..gedik !
hahhaa...
oke3..
depands on the title la kan...'' TERINGIN NAK JADI SANGAT PANDAI ''
em,,,aku percaya 100% yang kita semua nak jadi pandai kan ???
but,bukan mudah yew !!first of all,,USAHA kita to...
kalau da malas nak study,malas nak wat homework,malas nak solat,xhormat orang tue camne nak pandai right ??
so,start from now kite mesty da berubah okai ??
kalau kita xmula dari sekarang ble lagi kan ??
ce kite bayangkan...alangkah bahagianye ibu bapa kte kalau kita berjaya ??
of couse la dorang happy kan?? bukan stakat mereka jew..cikgu2,kawan2 kte pon turut happy gak kan?? haa,,,bibik pon mesty happy gak kan ?? hahaha,,agaknye laa..:)

1) MENGAPA KITA BELAJAR ??
kita yang tentukan !!

-'' jika anda tidak menentukan matlamat dan hala tuju dalam pembelajaran,besar kemungkinan anda akan ke tempat lain..

by : Robert F.Mager

2) JIKA ANDA INGIN BERJAYA,ANDA PERLU JADI '' ORANG POSITIF ''

-bersemangat
-senyum
-yakin pada diri
-tidak ponteng sekolah @ kelas
-hormat ibu bapa @ guru @ rakan taulan @ bibik

3) UNTUK BERJAYA ANDA JANGAN MENUNGGU SAAT AKHIR

-letakkan mtlamat study anda

* S : Specific
* M : measurable
* A : attainable
* R : relevent
* T : time - bounded
* E : education
* R : revisable

4) TETAPI PERUBAHAN TERSEBUT TIDAK AKAN BERHASIL TANPA :

- Allah SWT
- ibu bapa
- guru
- kawan
- bibik ( ni kalau anak orang kaya laa ) hehe

5) MALAH TERDAPAT SEGELINTIR PELAJAR MENGANGGAP BELAJAR 1 BEBANAN KERANA :

- terpaksa mengikut jadual study
- masa untuk melepak kurang
- mesti ikut peraturan
- mengadap buku 24 jam
- buat kerja rumah
- penat

RENUNG SEJENAK ...

'' BELAJAR 1 AMANAH

'' ALLAH meninggikan darjat org2 yang beriman di antara kamu,dan diantara org2 yg diberi tanggungjawab ''

surah al mujadalah:11

6) RANCANG KEJAYAAN ANDA BERMULA DARI SEKARANG !!! REMEMBER !!

'' semua orang berhak mendapatkan kejayaan ''

tetapi ....

'' ANDA HANYA ADA 1 PELUANG SAHAJA,SANGGUPKAH ANDA MENSIA-SIAKAN PELUANG ITU ? ''

wahai sahabat2ku sekalian ,marilah kita sama2 berusaha dengan lebih gigih untuk mencpai keputusan yang cemerlang !!

Ingatlah : '' BERFIKIRLAH SEPERTI SEORANG JUARA !!!! ''


aku harap sangat2 pasny kita sume akan berusaha dengan lebih gigih agi....
Insyaallah !!
sama2 la kita berdoa supaya ALLAH mempermudahkan urusan kita..amin !

ingat : sume ibu bapa inginkan yang terbaik untuk anak2 dye....!!

cewahh..arini aku bermotivasi lak...
bukan pew,,,tah la,,,aku riso la..result ppt aku pon bole tahan gak laa...
ada peningkatan..n ada gak penurunan !! haisy,,,aku xtaw nak cakap cmne da :(
tahniah la kat kawn2 aku to ! kehkeh,,,JELESSSS !!!
BUT .its ok....ada mase ag tok aku improve !!
YA ALLAH !!!
bantulah umatmu ini..aminn ~~

Tiada ulasan: