Foto saya
Every heart has a story to tell . And This is mine ♡

Jumaat, 8 Julai 2011

4 tahun yang lalu ~~

assalamualaikum ..
heyp bloggerku yang sentiasa disayangi ..hahahah

hari ini aku nak share sikit dengan u all about '' kisah aku 4 tahun yang lalu ''
( dengan menggunakan alat bantuan kuasa dorem0n )
first of all,,time to aku berumur 12 tahun bermakna aku darjah 6 time to ..
nama sekolah aku ialah SEKOLAH KEBANGSAAN TROLAK UTARA ..before that ,aku bersekolah kat SABAH..
nama sekolah to SEKOLAH KEBANGSAAN FAJAR HARAPAN ...aku duduk sabah dari umur aku 5 tahun sampai 10 tahun..so,maknanya aku dok sana 5 tahun ..yeah ,,, 5 tahun !
actually aku suka duduk sana ... kawan2 aku sumenye 1 kepala dengan perangai aku n baik ...
aku ingat lagi time aku sekolah agama ,tahun 4 ...aku ,ridzuan,linang,afiq,arif,ayla,nurul g masuk hutan .. lawak doh ....time to ada 1 lubang besar kira macam gaung la jugak ...wan suh aku ikut dye guna jalan sotcut but aku degil nak gak langkah lubang to ....last2 ,,aku terjatuh dalam to ,,memang kaw2 la..hahaha
aku nanges ..hilhil ..wan yang tarik aku time to ....
oke2..stop cita pasal xcident gedik to ..heheh

aku fly semenanjung bulan 6/2005 ..aku ingat ag time ayah aku nak anta kat sekolah,aku sampai nak nanges ...coz takut ..hahahah
apa yan aku takutkan ?? tah la ..seriusly ..aku memang penakut ...myb aku xbiasa ag kat sana so,,segan2 gedik kot time to ..hahah
so,,ayah aku tunggu sampai rehat ,,after that ayah aku balik ...time to aku kawan dengan hazirah ..
time to guru klas aku CIKGU SAFURA BINTI BAHARUDDIN ...dye baik ..n satu2nye orang yang panggil aku SITI ..hikhik ... xbese dengan nama to ..
aku masuk kelas 4C ..coz time aku datang to,cikgu to cakap 4B da full ...erk ??
its oke ...
bila exam akhir tahun aku dapat no.4 ...Time to aku sedih jugak la coz aku xdapat masuk kelas 5B ...
then bila masuk tahun 5,aku da jadi rajen sikit ..time to otak aku pun da semakin berkembang ...
ujian , exam PPT ,exam final aku dapat No.1 ..
alhamduliah ..happy doh ..balik2 ayah aku belanja KFC !! hahaha
so,2007 aku dapat masuk 6B ..time thn 5 ..aku ingat ag time exam PPT ..mathematics, arwah ciku najat bagi aku hadiah coz aku dapat 100% ..alhamdulilah ...

p/s : sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah cikgu najat ...


then,,final exam umi lak yang dapat coz time to aku dapat 98 % jew ...
memang dari aku kecik lagi aku da mula cintakan subjek MATH ..myb subjek ni mencabar otak aku ..
heheh
time aku masuk 6B ..aku dok sebelah hasanah dengan raja ..tme to aku xrapat sangat la dengan raja ...
paling terok dye xsedar kewujudan aku time to !! ( sampai ati ko bro )
whatever la ...sikit pon xamek ati ..huhu
coz time to aku taw dye rapat dengan farhah ..time to lak aku rapat dengan norein ..

ada la 1 arito,aku dengan raja kena marah n tegur dengan sir nathan .... huh ! serisly ,,aku plus2 takut dengan dye ..
punca dye marah kami :
aku pandang muka raja ..
sebab dye mara :
dye anti dengan orang yang x concetered time belajar ..

time UPSR aku dapat 3A jew ..

penulisan : A
pemahaman : A
science : A

time to aku sedih gila coz xdapat score A dalam math ..

aku juz dapat B jew ..but its oke ...
so,time PMR aku da balas dendam ..

mathematics : A
science : B

tapi aku bersyukur jugak la coz time PMR aku juz dapat gred A n B jew ...
so SPM ??
i want better than UPSR n PMR !
insyaAllah :)

dengan cita2 baru aku to,aku bertekad nak dapat keputusan yang better2 lebih baik !!

so,bila aku da 13 tahun,kena la masuk sekolah menengah ..
nama sekolah baru aku SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TROLAK @ SMETRO

time aku f1 ..aku agak montel ..bukan sikit tapi banyak ..berat ?? secret ah !!
hahaha ...but xdinafikan aku memag berisi time aku lahir ag ..coz aku kuat makan !!!

bila aku tengok pic time kecik2 dulu,ase kelakar jew ...tembam berdouble !!
bila aku kua g memane jew ..tempat utama yang aku kunjungi ialah

'' CHICKEN RICE SHOP ''

sedapp .....gila sedap ayam dye to !!!
nak try yang kaw2 punye nasi ayam ??
g sabah kat lahad datu okai !!

then nak masuk f2,aku da bertekad nak kuruskan badan ...
aku ikut petua kawan mak aku punye kazen !

- jangan makan nasi selama 8 BULAN ( makan roti jew )

so,aku pun ikut la..alhamdulilah,,setelah 8 bulan berdiet ,,aku da kurus ...hehhe
tp xdew la kurus kering coz aku still meratah ayam ..

masuk f3,da mula naik sikit ..
hahaha
so,,skrang aku still nak berdiet ag :)


moral of the sory :'' DIMANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN ''

cerita diatas bukan rekaan semata2 but REALITI ake !!

k la ..banyak yang aku mengarut ni ...
that all for today ..
salam :)

Tiada ulasan: